Nauwere samenwerking Lenovo en Econocom Group moet groei in Europa versnellen

persberichten
published on 07-07-2022

Econocom erkend als Lenovo Platinum Plus International Channel Partner *)

7 juli 2022 – Lenovo en de Econocom Group gaan nauwer samenwerken op enkele belangrijke Europese afzetmarkten. Econocom wordt ook één van de slechts zes Lenovo Platinum Plus International Channel Partners in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Econocom en Lenovo behaalden eerder al uitstekende resultaten in Frankrijk, en de ambitie is om dit succes elders in Europa te herhalen. De nadruk ligt daarbij op Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Dankzij de nauwere samenwerking krijgt Econocom toegang tot extra commerciële opportuniteiten en het end-to-end portfolio van Lenovo. Via het Lenovo 360 framework kan het eenvoudiger producten en diensten van de technologiereus integreren in het eigen aanbod van commerciële producten, oplossingen en diensten, zoals onder meer pc’s en IT-infrastructuur.

Neil Berville, Executive Director EMEA Channel Strategy & Programs bij Lenovo: "Lenovo kondigde onlangs aan dat het voor de eerste keer een omzet van 70 miljard dollar heeft bereikt. Die omzet werd grotendeels gedreven door indirecte partnerships. Wij vertrouwen op partners die beschikken over schaalgrootte, een grondige kennis van de markt en de ambitie om hun bedrijf snel te laten groeien.  Econocom is daar een duidelijk voorbeeld van. Het Lenovo 360 Framework helpt partners om klanten het volledige portfolio van ons bedrijf aan te bieden, en dat zowel in Intelligent Devices en Infrastructure Services: twee segmenten waar Econocom al sterk in staat."

"Econocom is een internationaal bedrijf met wereldwijde slagkracht en dus is de vernieuwde relatie met Lenovo een logisch vervolg. Het is een hele eer om één van de zes Platinum Plus International Channel-partners in de EMEA-regio van Lenovo te worden. Het is dankzij de kwaliteit en de samenwerking tussen onze twee bedrijven dat we deze certificering konden behalen. Ik ben trots op Econocom, het team en de mooie toekomst die we samen met Lenovo zullen realiseren", aldus Israel Garcia, International Deals Managing Director bij Econocom.

Lenovo 360 is een eerste wereldwijd kader voor channel partners en is ontworpen om gemakkelijker toegang te bieden tot Lenovo’s volledige portfolio van toestellen, infrastructuur, diensten en oplossingen. Het nieuwe Lenovo 360 framework speelt in op de trend in de markt waarbij zowel kleine bedrijven als grote ondernemingen almaar meer overschakelen op het "Everything-as-a-Service"-consumptiemodel. Lenovo 360 helpt partners commerciële kansen bij hun klanten te verzilveren en extra inkomsten te genereren met bijkomende producten en diensten.

Lenovo 360 is ontworpen in samenwerking met de  channel partners van Lenovo, en combineert de kracht van programma's, tools en mensen. Het raamwerk uniformiseert de werking van wereldwijde channelteams en introduceert acht oplossingen. Deze verbeteren de productiviteit en samenwerking tussen medewerkers, en maken een meer flexibele infrastructuur mogelijk, maar ook een hogere duurzaamheid en oplossingen op maat van bepaalde industrieën. Zo kunnen Lenovo en zijn technologiepartners gemeenschappelijke zakelijke uitdagingen aanpakken.

*) Dit is een vrije Nederlandse vertaling van het originele Engelstalige persbericht met als titel "Lenovo expands its relationship with Econocom Group for accelerated groth in key European markets"

One digital company