Parijs, 15 april 2024 - Als duurzame digitale dienstverlener en pionier van de circulaire economie in Europa, kondigt Econocom vandaag de start aan van een ambitieuze wervingscampagne als onderdeel van zijn strategisch plan One Econocom. Hierdoor kunnen 100 elite sales agenten zich de komende drie jaar bij de Groep aansluiten.
Econocom heeft een belangrijk concurrentievoordeel dat in direct verband staat met zijn bedrijfsmodel: het netwerk van sales agenten. Deze onafhankelijke ondernemers vertegenwoordigen de organisatie en werken dagelijks nauw samen met klanten van de Groep. Met de uitrol van het strategisch plan 'One Econocom 2024-2028' wil de Groep zijn omzet de komende vijf jaar van €2,8 miljard naar €4 miljard verhogen. Om deze groei te ondersteunen, wil Econocom zijn sales team en de aansluiting met klanten in heel Europa verder versterken.
"Econocom heeft al meer dan 40 jaar ruimschoots ervaring in de ontwikkeling van dit onafhankelijke sales team, dat onze klanten voor een lange termijn begeleidt", zegt Jean-Louis Bouchard, voorzitter en oprichter van Econocom. "Econocom is uniek omdat het als enig digitaal bedrijf dit model van onafhankelijke sales agenten heeft geïmplementeerd. Deze belangrijke strategische kracht biedt kandidaten de uitzonderlijke kans om als onafhankelijk ondernemer aan de slag te gaan bij een toonaangevend bedrijf in deze sector."
Het doel is om sales aan te trekken die bewezen ervaring hebben in de bedrijfsactiviteiten van Econocom (distributie van apparatuur, IT-diensten, leaseoplossingen en recycling) en die deel willen uitmaken van een ondernemersproject. Dit programma is de perfecte illustratie van het DNA en de waarden van Econocom. Het bevordert de langdurige vertrouwensrelatie dicht bij de klant.
"Econocom Group biedt dankzij zijn bedrijfsactiviteiten en ecosysteem een uitzonderlijk rijk en uniek speelveld. Getalenteerde sales kunnen zich hier ontplooien en hun creativiteit de vrije loop laten om klanten oplossingen op maat aan te bieden", vertelt Patrick Van Den Berg, Managing Director van Econocom Nederland. "Vorig jaar werkten meer dan 80 sales agenten namens de Groep samen met grote klanten. Met deze campagne willen w dit onafhankelijke en flexibele Europese sales team tegen eind 2026 verdubbelen"
Dit ambitieuze programma wordt ondersteund door een multimediacampagne, inclusief video referenties van de huidige sales agenten. De campagne wordt in heel Europa uitgerold: in Frankrijk, Italië, Spanje, de Benelux, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.