Econocom ontvangt gouden medaille van EcoVadis

published on 27-06-2023

De Econocom Groep, aannemer in duurzame digitaliseringsprojecten, ontvangt de gouden medaille van EcoVadis, een evaluatieplatform voor prestaties op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), voor het jaar 2022. Met een rating van 70/100, een groei met vier punten per jaar sinds 2019 en dus 12 punten in drie jaar tijd, bevindt Econocom zich in de top 5% van organisaties die de MVO-criteria van EcoVadis het beste naleven.

Na de zilveren medaille, waarmee Econocom in 2019 werd gelauwerd, beloont deze gouden medaille Econocom in zijn bekwaamheid om de impact op het gebied van o.a. milieu, maatschappelijke verantwoordelijkheid, ethiek en duurzaam inkopen – de vier thema's die EcoVadis onder de loep neemt – in al zijn activiteiten centraal te stellen.

"De inzet van onze groep, die door al onze klanten en partners wordt erkend, maakt deel uit van onze identiteit als aannemer in duurzame digitaliseringsprojecten en is daarom ingebed in onze activiteit zelf. De gouden EcoVadis medaille is bijzonder goed nieuws, ik zie dit dan ook niet als een eindpunt, meer eerder als een verdere aanmoediging om onze inspanningen en voortgang nog meer kracht bij te zetten," aldus Jean-Louis Bouchard, voorzitter van Econocom.

"Deze gouden medaille is een collectief succesverhaal, een beloning voor het werk dat door alle directies en medewerkers van Econocom werd verricht. De stijging met 12 punten in drie jaar tijd reflecteert hoe het beleid van de groep naar steeds hogere eisen op het gebied van impact evolueert," stelt Véronique Di Benedetto, vicevoorzitter van Econocom en verantwoordelijk voor het maatschappelijk verantwoord ondernemen.