Econocom Groep benoemt Julie Verlingue tot Adjunct-CEO

published on 20-05-2019

Utrecht, 20 mei 2019 – De Raad van Bestuur van de Groep Econocom heeft op 17 mei, op advies van Voorzitter Jean-Louis Bouchard, beslist om Julie Verlingue te benoemen tot Adjunct-CEO van de groep. Jean-Louis Bouchard en Julie Verlingue voeren vanaf nu samen de operationele directie van de groep aan en tekenen het stappenplan uit voor duurzame en rendabele groei voor Econocom.

Julie Verlingue (38) is in maart 2018 door de groep aangetrokken als International Managing Director. Ze heeft de eindverantwoordelijkheid over 17 landen, samen goed voor 48% van de omzet van de Groep en 3.000 medewerkers. In november 2018 werd ze ook verantwoordelijk voor de Technology Management & Financing divisie. Ze is als directeur ook lid van het uitvoerend comité van de groep.

Voordat ze bij Econocom aan de slag ging, was Julie Verlingue Associate Director bij McKinsey & Company. Ze werkte sinds 2006 voor het adviesbureau. Voor het kantoor in Parijs begeleidde ze met name klanten uit de financiële branche in hun transformatieprogramma’s en in de ontwikkeling van hun strategische plannen, waarvan de digitale component een belangrijke plaats innam. Van 2015 tot 2018 stuurde ze ook de rekruteringsactiviteiten van het Franse filiaal aan, inclusief de initiatieven rond diversiteit.

Julie Verlingue behaalde diploma’s van de ESSEC business school en van het ‘Institut d’Etudes Politiques’ in Straatsburg.

Jean-Louis Bouchard, CEO van Econocom verklaart: “Ik werk sinds enkele maanden nauw samen met Julie. In die periode bewees ze over de juiste toewijding en vastberadenheid te beschikken om complexe situaties aan te pakken. Ze is in staat om om talent niet alleen aan te trekken maar ook op de juiste posities in te zetten en ervaren medewerkers binnen de groep te bevorderen. Deze benoeming is schitterend nieuws voor de groep. Julie heeft mijn volste vertrouwen, alsook het vertrouwen van de teams die ze heeft aangestuurd en vanaf nu gaat aansturen."