Sterke omzetgroei en ROP in eerste halfjaar 2022 *)

published on 27-07-2022
#Econocom halfjaarresultaten 2022

Bevestiging van de organische groei1 doelstelling van 5% in 2022

Forse groei in de eerste helft van 2022

• Omzet stijgt1 met 9,0% naar € 1.240 miljoen

• Recurrent bedrijfsresultaat (ROP)2 stijgt1 12,6% naar € 58,8 miljoen

• Geconsolideerde nettowinst stijgt3 met 10,8% naar € 33,6 miljoen

Herstel van de business bevestigd en hoge operationele marge gehandhaafd

De Econocom Group genereerde in de eerste helft van 2022 een omzet van € 1.240 miljoen, een aanhoudende stijging1 van 9,0% ten opzichte van H1 2021.

Het resultaat van de herindeling en beëindiging van bepaalde entiteiten vanaf 1 januari 2022, zijnde  € 125 miljoen over de eerste helft van 2022, is niet opgenomen in de opbrengsten van de voortgezette activiteiten.

Gedurende deze periode waren de trends in de voortgezette activiteiten als volgt:

• De omzet van Products & Solutions (P&S) bedroeg € 493 miljoen, een stijging van 12,0%. Econocom profiteerde van positieve trends in de markt voor de distributie van digitale apparatuur en van de sterke orderportefeuille eind 2021, ondanks de hardnekkige supply chain-problemen. P&S ROP2 steeg1 met 6,3% naar € 16,9 miljoen.

• Technology Management & Financing (TMF) bevestigde het herstel van zijn activiteiten, met een omzetstijging van 14,0% en kwam uit op € 499 miljoen. TMF ROP2 bedroeg € 21,6 miljoen, wat neerkomt op een marge van 4,3%.

• Services genereerde € 248 miljoen aan omzet, een daling van1 4,4%. De marge steeg daarentegen met 1,1% naar 8,2%.

1 Voor voortgezette activiteiten, met constante reikwijdte en boekhoudnormen, inclusief organische groei van overgenomen bedrijven

2 Vóór amortisatie van immateriële activa uit overnames

3 Bij constante boekhoudnormen