Econocom naast IT-reuzen in Computable 100-lijst

Econocom naast IT-reuzen in Computable 100-lijst

Econocom, gespecialiseerd in ondersteuning van de digitale transformatie van bedrijven, heeft de 2e plek behaald in de Computable-lijst ‘top-15 financieel krachtigste wederverkopers van hard- en software in Nederland’. Ook is Econocom hoger gewaardeerd ten aanzien van andere financiële indicatoren, waardoor een mooie sprong is gemaakt naar de 27e plek in de financiële totaallijst van de Computable 100.

Het is voor runner-up Econocom een groot compliment om deze plek in te nemen naast bekende namen als bijvoorbeeld Atos en IBM. De Computable 100 is voor velen immers hét naslagwerk van ICT-Nederland.

“We zijn trots op het mooie resultaat. Het bevestigt het succes en de financiële groei van ons bedrijf”, aldus Yann Toutant, algemeen directeur van Econocom Nederland.

De basis voor het jaarlijks onderzoek van Computable is de financiële prestatie van de ICT-bedrijven. Econocom onderstreept met haar resultaten al klaar te staan voor volgend jaar: in de eerste negen maanden van dit jaar realiseerde Econocom Groep een omzetgroei 12% over alle bedrijfsactiviteiten en geografische locaties.

Een digitale en connected wereld

In het tijdperk van digitale transformatie blijft Econocom haar klanten met kennis en ervaring uitdagen en stimuleren met haar combinatie van financiële expertise en technologische knowhow. Nu steeds meer digitale apparatuur doordringt tot de kernactiviteiten van organisaties en de sleutel zijn tot het concurrentievermogen, staan bedrijven voor belangrijke uitdagingen.

Het in gebruik nemen of aanschaffen van één tablet, smartphone of digitaal apparaat is niet zo spannend, maar bedragen lopen snel op als er tientallen, zo niet honderden of duizenden systemen nodig zijn. Ook registratie, beheer en onderhoud worden dan essentieel en ingewikkeld, vooral als investeringen elkaar steeds sneller opvolgen. En wat te denken van de hoge vervangingsgraad die de markt verwacht als het om dit type devices gaat?

Toutant voegt toe: “Een digitale strategie en het implementeren van digitale klantinterfaces is voor bedrijven cruciaal. Eindklanten verwachten een beleving en willen op elk moment verrast, gekoesterd en bediend worden. Bied jij die mogelijkheid niet, dan is er altijd wel een concurrent die het wel doet. Het is niet de vraag of je de overstap maakt, maar hoe je het in gang zet. Kies je voor een beproefde e-commerce of e-service strategie, of ga je nog een stap verder en verander je het complete speelveld binnen jouw marktsegment? En hoe laat je dat aansluiten op de noodzakelijke financiële middelen?”